Facebook, Myspace, Messenger, E-bay combo platform

tirsdag den 26. januar 2010

PERLER! The Many Faces for Broderi

Jeg elsker perler indarbejdes Broderi - hvilket er indlysende, tror jeg, da jeg kiggede bare og har omkring 63 stillinger på denne blog (tre år gammel i september sidste år - tiden flyver)

Har også en bog om dette emne i min \ "Coloring Book \"-serien, som er tilgængelig både som bog og som e-bøger i to kapitler på min webside. (Elegant Griller)

I det første foto,, (en gammel en) jeg brugte perler på baggrund ved at placere en ved hvert skæringspunkt i det åbne arbejde i bånd floss - meget effektivt! Det andet billede er et armbånd og øreringe jeg lavet omkring to år siden - der er to forskellige mønstre, og så vidt jeg husker, de er vist på Fireside Stitchery allerede bestående (manchet armbånd) på denne ene, jeg brugte perler i min \ " solid \ "teknik, som virkelig ikke er solid, men ser på den måde.


Den blå Petite Meget Velvett plasteret har en klar Sundance perler anvendes med tandtråd farven på baggrunden - giver den effekt, tror jeg, af regndråber på en kold vinternat i december - eller er det is? (Vi har ikke meget is her.) Jeg elsker denne effekt af at bruge klare perler med farvede tandtråd, da det giver en anden dimension til overfladestruktur.
Frø perler også gøre stor kaktus udløberne på en lille kaktus! Bladene er PVV, og perlerne har en finish, der ikke gnistre og glimmer - så har en stor kigge efter dette.

Alle disse projekter er vist på denne blog i talrige tidligere indlæg - som jeg begyndte at bruge perler og eksperimenterer med dem om ti år siden. Et fantastisk tilbehør til jazz op på arbejdet, når tekstureret masker vil ikke - eller bare for skønheden af perlerne.

Der synes at være en smule forvirring omkring ordet \ "frø perle. \" Seed perler er ens formet, kugle (runde) perler varierer i størrelse fra meget, meget lille til flere MM. Disse kaldes \ "frø perler \" i modsætning til \ "signalhorn perler \" og andre former og figurer. Jeg gjorde kontrollere disse oplysninger med i ordbogen til at sikre mine fakta.

Jeg bruger udelukkende Sundance perler, da de har et enormt udvalg af farver og overflader - ikke kun blanke eller sparkly! Også i den emballage, de er så fuldstændig ensartet størrelse, at jeg meget sjældent nødt til at skille sig af med en, i modsætning til andre mærker. Jeg bruger, for at indarbejde dem i selve arbejdet, størrelsen # 14 på 18 masker, og # 11 den 13. mesh. Andre størrelser kan bruges, naturligvis, for forskellige dekorative effekter.

I øvrigt bruger perler på Broderi er emnet for min næste artikel i Broderi Nu - sømme, Mindy lærreder! (Jeg behøver at afslutte disse smukke ting.)

Ingen kommentarer: