Facebook, Myspace, Messenger, E-bay combo platform

tirsdag den 24. august 2010

Obsessiv Gardener Index - tulipaner!

Jeg endelig fortegnelserne alle mine tulipaner og skabt et indeks, der repræsenterer alle de tulipaner, at jeg nu har i min have. Nævnte indeks kan findes HER. Jeg vil også lægge et link i min sidebar.

Selv om jeg vidste, jeg havde en masse forskellige tulipaner jeg var stadig overrasket over at opdage, at jeg i øjeblikket har mindst 49 sorter! Der er 5 andre, at jeg enten forsøger stadig at regne ud, deres sort eller beslutte, om de er til stede. En grov opgørelse af det tulipanløg jeg gjorde her i foråret kom til omkring 1600 tulipanløg. Jeg køber cirka 300 + hvert år, og de fleste gør perennialize for mig. Faktisk jeg stadig har tulipaner fra min allerførste plantning, der stadig blomstrer som en gal!

Med alle disse pærer i jorden, måtte jeg komme med en anderledes måde at plante dem. Det er alt for svært at se, hvad der er hvad, og hvor i efteråret, når pærer er næsten usynlig. Det er sådan, jeg kom op med den geniale plan at overvintre min nyankomne i potter og plante i foråret, efter at alt er synligt igen. Det virker smukt! Jeg selv får regelmæssig blomstrer ud af tulipaner dette forår.

Tulipaner er afgjort min favorit blomst. Jeg er allerede begyndt min tulipan liste for efteråret. :)

Ingen kommentarer: